onsdag 30 maj 2012

Kött och dieter

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4668672

Få saker kan få mig lika provocerad som de dieter som innehåller en massa fläsk och grädde.
Jag är ingen dietist, men även en lekman som jag förstår att det inte kan vara bra för hälsan att trycka i sig en massa sådant, även om det kan innebära att man går ner i vikt (vilket å ena sidan är bra för hälsan).

De vanligaste sjukdomarna i Sverige idag härrör från vårt enorma intag av animaliska fetter. Vad kommer att hända framöver med dessa bacon-och-äggröra- och fetasåser-ätande människorna?

Och som du märker har jag inte ens vidrört mina huvudsakliga argument mot den här typen av dieter; de etiska. Miljöetiska och djuretiska.

Nä, get a grip, se dig om i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar