måndag 16 januari 2012

Nytt år, nya vanor!

Visst är det härligt att man alltid tror att man ska börja sitt nya liv så här i början av ett nytt år?
På träningen där jag går (ibland...) låg svettlukten tung i lördags av alla som försökte guppa bort julskinka och presentchoklad.
Själv tycker jag att det är jättesvårt att försöka träna och hålla mig på den smala sidan om jag inte har ett tydligt mål. Förra året lyckades jag träna väldigt bra i januari, februari och mars, för då skulle jag åka till Indien och visa mig i baddäkt tillsammans med ett gäng slanka människor. Bara det att så fort jag kom till Indien började jag frossa... Kunde inte låta bli. Härliga oljiga pannkakor med lök och potatis till frukost. Panneer till lunch. En tre-fyra rätters till middag...
Ja, sedan var det liksom kört, inte ens tanken på sommaren kunde få mig att komma bort från fett och socker.

Många verkar tro att bara för att man äter vegetariskt är det lika med att man äter nyttigt (vilket är lustigt eftersom ungefär lika många tror att man får akut närinsgtbrist när man går över till vegokost). Men det är ack så fel. Man kan leva på godis, fett och pizza även som vegetarian. Nä, så illa ställt är det inte med mig, jag äter väldigt varierat och bra, men jag äter för mycket!
inte underlättar det när man står och lagar till fina rätter för fotograferingar heller.

Men nu är en ny Indienresa bestämd till mars, så nu sitter jag här och försöker komma på hur jag ska göra för att inte äta allt jag ser :-)
Sunt, balanserat och nyttigt. Det ska bli min slogan. Åtminstone till sista mars :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar