fredag 25 november 2011

Och så fredsgmys och lördagsgodis

Om man har barn är det svårt att undvika bregrepp som fredagsmys och lördagsgodis. Och jag har egentligen inget emot begreppan alls, tycker det låter mysigt med fredsgmys och gott med lördagsgodis. Synd förstås att fredagsmyset har skapats av chipsproducenterna.
Och synd att godispåsarna har blivit så sjukt stora att man skulle kräkas om man fyllde en påse och åt upp innehållet. Och nej, jag överdriver inte.
Jag är verkligen inget hälsofreak, jag tycker absolut att man ska få äta chips och godis.
Hemma hos oss håller sonen strängt på sådana traditioner. Eller vad man nu vill kalla dem.

Men igår fick jag tag på en godispåse som de såg ut på 70-talet. Små och platta, utan möjlighet att fälla ut dem till slukande jättar. Ökar de i storlek hela tiden? Kommer våra barns barn att köpa godis i ICA-påsar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar