onsdag 23 november 2011

Att laga mat till 55 personer...

Som du vet så skriver jag om mat och lagar mat till fotograferingar så att det blir fina bilder i tidningarna också.
Då och då har jag catering. I lördags hade jag en catering för 55 personer och det var mitt personliga rekord; har aldrig förr lagat til så många. Kanske under valvakan förra året, men då visste jag ju att de som skulle äta knappt brydde sig om vad de stoppade i sig, de satt bara och stirrade blint på TV-skärmarna.
Nåväl, det blev en underbar buffé om jag får säga det själv.

Nötter
edamamebönor

morotstzatsiki
ärtpesto
het sås
sallad på quinoa, feta, basilika, tomater
sallad på squash och cashew med citrondressing
filodegsbakelser med getost
filodegstårta med sojafärs och mycket chili
tzayspett
ricotta-valnöts-spenat-bollar

vit chokladmousse med röda bär
liten tryffel

Om du vill få en vink om hur mycket som gick åt så hör av dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar