onsdag 20 juni 2012

Sommar: matlagning flera ggr om dagen...

Liksom i starten på varje sommat skriver jag om den fasa som slår till när jag inser att sommarlovet inte bara är sand, glass och härliga böcker, utan också en väldans massa matlagning.
Oftast är matlagning i sig väldigt kul, men man ska ju hitta på ngt att laga också... Och ha tiden att göra det.

Idag var jag hemma med min son. Han var (som vanligt) inte alls sugen på mat vilket gjorde att det kändes ganska onödigt att stå vid spisen och Skapa ngt. Jag gav honom lite gurka, nga cocktailtomater, fina oliver, en hög bönor, ett gott bröd och ett glas sojamjölk.
Sonen var nöjd. Jag var nöjd.
Ingen gourmetmåltid, men väl ganska hygglig lurre om man jämför med snabbmakaroner och falukorv. Det behöver ju faktsikt inte vara tillagade måltider två gånger om dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar