onsdag 20 juni 2012

Det är tillagning som gör det

Visst ser det här inte mycket ut för världen?
Lite grillade grönsaker med smulad fetaost.
Men jag lovar, detta är ngt av det godaste jag ätit på år och dag!
Serveras på en restaurang i centrala Stockholm, Vigårda i Mood-gallerian.
Portionen kostar 65 kr och gör mig mätt, vilket säger en del om dess storlek.

Det är alltså grillade grönsaker som är så förnämligt tillagade att krispigheten finns kvar till fullo. Pumpade med smaker vill man att maten aldrig ska ta slut.

Jag som brukar tjata om att jag vill att det alltid ska vara tillagad mat (typ biff, paté, ngt rejält) och att det alltid ska finnas en stjärna på tallriken, föll pladask för denna anrättning.

Nu ska jag bara förska ta reda på vad det är som gör att sparris, gurka, potatis, lök och vad dte nu är smakar så extra ljuvligt. Återkommer i ämnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar