torsdag 27 september 2012

Wrap it up

Jag har inte smakat de där wrapsen som ska finnas på McDonalds eftersom jag helst inte går dit.
Och jag är övertygad om att de wraps jag gör hemma är godare.

Desssa passar bra som tilltugg, kanske till en soppa.


Delikatesswrap

8 portioner som förrätt eller snack

Det går naturligtvis att göra denna wrap i stort format också!

 

1 knippe vårlök

100 gr spenat

2 avokadon

100 gr skalade edamamebönor
1 msk citron

1 msk olivolja

salt

peppar

1 dl hommous

4 tunnbröd

grsälök


1. Hacka lök och spenat. Skär avokadoköttet i små bitar. Blanda lök, spenat, avokado och bönor med olja och citron. Smaka av med salt och peppar.

 

2. Bred ut hommous på hela bröden. Lägg på fyllningen. Rulla brödet så hårt som möjligt. Skär i bitar.
Servera med lite gräslök på toppen av varje wrap. Den här wrappen saknar alltså botten, men fyllningen håller sig kvar i rullen tack vare hommousen.

1 kommentar:

  1. Jag har smakat. Den var inte alls särskilt imponerande. Detta verkar ungefär tusen gånger godare :)

    SvaraRadera