måndag 26 september 2011

Kronärtskockor igen!

Har hittat en ny festrätt!
Fylld kronärtskocka! Lite sådär retro att fylla en grösnak eller frukt, tycker det funkar bra med just kronärtskocka. Passa på nu, vet inte hur länge till det går att få tag på kronärtskockorna.
Jag har fyllt mina skockor med svamprisotto. Koka skockorna som vanligt. Plocka försiktigt ur de blad som sitter i mitten, ända ner till botten, så att den frigörs och bara är att mumsa i sig när man väl kommer dit.
Fyll på skockan med risotto, precis som om det vore en skål.
Toppa med örter eller flagad parmesan.

Det var inte min egen idé, det måste jag erkänna. Min man kom hem från en jobbresa till Amsterdam (ja, herregud vad han reser och förlustar sig medan jag är nere i gruvan och arbetar) och hade på mina rekommenationer varit på den fullkomligt underbara restaurangen De Kas, http://www.restaurantdekas.nl/. Det var där de serverade denna rätt.

medan jag ändå är inne på det, De Kas är faktiskt den mest underbara krog jag varit på. Jag gillade allt. Är du i Amsterdam så är dte ett måste. Dock måste man boka bord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar