måndag 26 september 2011

Berlin, ett vegoparadis!

Vi åkte till Berlin förra helgen, mannen skulle på jobb där. Jag har aldrig varit särskilt nyfiken på Berlin, om jag ska vara ärlig, andra städer har alltid legat före på min lista. Men okay, jag och ungen hängde på i alla fall.
Och wow, vilken stad. Alla hade rätt om Berlin. Snällt, spännande, intressant och vegovänligt!
Jag och ungen invigde staden genom att åka till snabbmatstället Yellow Sunshine, http://www.yellow-sunshine.com/, och vräka i oss burgare från den digra menyn av enbart vegoburgare. Ingen gourmetupplevelse, men ett perfekt ställe att ta sin petiga vegounge till.

Man kunde inte bara få olika tillbehör till burgarna, utan också olika typer av själva burgaren. Sojakött, seitan, en "kycklingburgare" etc. Åh, starta genast en sådan här i Stockholm, gärna runt hörnan från oss, tacksåmycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar