måndag 13 juni 2011

Massa mat på Masesgården + raw food

Har varit några dagar på Masesgården i Dalarna. Mitt första besök där, har velat åka dit tidigare men det har inte blivit av.
Oj vad jag åt. SÅ mycket mat.
Ungefär 1,5 timme efter jag hade klarat av fruksoten (fil och yoghurt och nötter och gröt och bär och dadlar och jag vet inte vad) så bjöds det på juiceshots med nyttigheter som vetegräs, samt bärjuicer på de bär och frukter som blivit över från frukosten.
Sedan var det lunch som var riktigt bra, man skulle börja med mjölksyrade grönsaker, sedan råkost, örtmarinerade kikärtor, currydoftande sötpotatis, grillade championjoner, avokado med ädelostsås...
Ja, man behövde inte svälta. Till middagen en hel massa råkost och en mastig soppa.

Allt vego.
Bara det.

För den som är sugen på att åka dit vill jag rekommendera en raw food-helg som ska vara där i höst. Jag tror att jag ska åka på den, vill lära mig mer om raw food.
http://www.masesgarden.se/kurser-behandlingar/kursprogram/masesgården/hälsa-weekend-på-masesgården.aspx?dateId=2532

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar