söndag 30 januari 2011

Kurslust!

Varje terminsstart samlar jag ivrigt ihop alla kurskataloger som dimper ner i brevlådan. Jag läser, viker hundöron, kryssar, googlar.
Det slutar oftast med att jag glömmer bort att anmäla mig...
Nu sitter jag återigen och tittar.
Ser till min glädje att antalet kurser i vegetarisk matlagning ökar markant. ABF har i Göteborg, Borlänge, Malmö, Stockholm...
Studiefrämjandet har i Umeå, Hässleholm och Kristianstad.
Studieförbundet Vuxenskolan har i Alvesta, Helsingborg, Huddinge, Hylte, Örnsköldsvik och Vilhelmina.
Eftersom jag fortfarande inte har hittat någon bra matlagningslokal för kurser i Stockholm rekommenderar jag varmt alla de som studieförbunden har, utan att ha en aning om hur bra de är. Men de måste ju ge någon typ av inspiration och information!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar